Wiele badań wskazuje, że klienci są bardziej lojalni wobec swoich salonów kosmetycznych niż jakichkolwiek innych usług. Wynika to z wielu czynników, ale najistotniejszym jest budowanie długotrwałej relacji i zaufania klienta. W tym artykule przedstawimy najbardziej skuteczne sposoby na tworzenie relacji, która przetrwa lata.
1. Programy lojalnościowe
Jedno z najbardziej podstawowych rozwiązań z korzyściami dla obu stron. Stworzenie programu lojalnościowego daje klientom poczucie przynależności, jednocześnie oferując podstawę do zbudowania długotrwałej relacji. Świadomość, że regularne korzystanie z usług zaowocuje niższymi cenami czy też atrakcyjnymi, spersonalizowanymi propozycjami zdecydowanie wpłynie pozytywnie na postrzeganie lokalu.
2. Sprawna komunikacja osobista
Nie traktuj umówionych wizyt jedynie jako dat w kalendarzu. Utrzymuj mailową lub telefoniczną komunikację z klientem, aby przypominać mu o nadchodzących wizytach i specjalnych ofertach. Maile powinny być mocno spersonalizowane, by odbiorca czuł, że oferta jest przygotowana specjalnie dla niego. Pamiętaj także o ich urodzinach. Zniżka i życzenia z pewnością poprawią wasze relacje i zachęcą klienta do pozostania w twoim salonie.
3. Kawa i ciastko
Dobre salony prawie zawsze pełne są oczekujących klientów. Przeważnie jedyne co mogą robić w tym czasie to przeglądanie telefonu lub gazety sprzed 2 tygodni. Wpływa to negatywnie na postrzeganie salonu i zniechęca ich do wchodzenia bez wcześniej umówionej wizyty. Najlepsze salony na świecie wiedzą, że obsługa zaczyna się od momentu wejścia klienta, a nie od momentu rozpoczęcia usługi. Zadbaj o to, aby goście poczuli się jak w domu. Najlepszym i najtańszym sposobem jest poczęstunek. Świeżo wypieczone ciastka, dobra kawa i herbata umilą im czas i sprawią, że oczekiwanie na swoją kolej przestanie być męczące i monotonne. Nie proponuj im fabrycznych, zapakowanych w plastik wyrobów. Postaraj się znaleźć okoliczną piekarnię, która mogłaby Ci pomóc w zagwarantowaniu świeżych, smacznych produktów. Jednocześnie zadbaj o szeroki wybór prasy, aby klienci mogli być na bieżąco z nowinkami kosmetycznymi.
4. Przyjazna atmosfera w salonie
Bardzo istotny jest sposób prezentacji twojego salonu klientom. Luksusowy, bardziej elitarny salon przyciągnie całkowicie inną grupę klientów niż przyjazne, bardziej przystępne cenowo miejsce. Zdecyduj, na jaką estetykę postawić i trzymaj się tego. Jednocześnie dobrym pomysłem jest zasięganie opinii klientów. Przykładowo, krótka ankieta na temat doboru muzyki w salonie pozwala gościom poczuć się częścią tego miejsca. Daje im poczucie społeczności, w której mogą czuć się komfortowo