Odwoływanie wizyty w salonie piękności to codzienność, z którą musi się zmierzyć się każdy pracownik. Nieprzewidziane sytuacje zdarzają się każdemu z nas i często nie mamy możliwości dotrzeć na umówione spotkanie. Duża wyrozumiałość kończy się jednak tam, gdzie zaczynają się straty finansowe. Jak więc się przed nimi uchronić?
Odwołanie wizyty w salonie piękności — przyczyny
Przyczyn niepojawiania się na umówionych spotkaniach może być naprawdę wiele. Nieplanowane spotkania w pracy czy gorsze samopoczucie to sytuacje całkiem losowe, z którymi trzeba się liczyć, prowadząc biznes. Odwołane wizyty z wyprzedzeniem nie stanowią problemu, bo na zwolnione miejsce można zapisać nową klientkę. W ten sposób grafik zawsze pozostaje pełny, a pracownicy mają ręce pełne roboty.
To, co znacząco pogarsza pracę salonu to odwoływanie wizyt „5 minut przed” oraz nieobecność bez podania wyjaśnienia. Jakie mogą być tego przyczyny?
- klientka po prostu zapomniała o wizycie lub pomyliła terminy,
- zapomniała odwołać wizytę,
- nie dała rady przyjść ani odwołać umówionego spotkania,
- nie uznała za ważne, by dać znać, że nie da rady się pojawić.
Sposoby na odwoływane wizyty w salonie piękności
Do jednego z głównych sposobów radzenia sobie z nieobecnością klientek jest telefoniczne przypominanie im o wizycie. Ten bardzo prosty sposób pozwala przede wszystkim na nawiązanie pierwszego kontaktu z umówioną osobą. Potwierdzenie wizyty przez zainteresowaną utwierdzi nas w przekonaniu, że dotrze ona na umówione spotkanie. Jest to jednak metoda dość czasochłonna, a klienci nie zawsze mają szansę odebrać dzwoniący telefon.
Drugi sposób stanowią automatyczne wiadomości tekstowe wysyłane przez aplikację, która ułatwia prowadzenie działalności. SMSy z przypomnieniem zjawiają się u klientów zazwyczaj 24h przed umówioną wizytą. Wspomniane „przypominajki” mają szansę zmotywować do potwierdzenia lub odwołania wizyty z odpowiednim wyprzedzeniem.
Trzeci sposób to z kolei wprowadzenie zaliczek i płatności online. To metoda chroniąca od strat finansowych w zdecydowanie największym stopniu! Wizyta odwołana zbyt późno z winy klienta upoważnia aplikację do pobrania całości lub części kwoty zabiegu. Dlaczego jest to takie istotne? Salon nie generuje wówczas strat!
Odwołanie wizyty w salonie piękności — zaliczka i płatność online
Obawa przed wprowadzeniem zaliczek, zadatków i płatności online pojawia się w głowach przedsiębiorców zupełnie niepotrzebnie. To krok w stronę lepszego dbania o własny biznes i zdobywania grona zaufanych i zdecydowanych klientek.
Jakie korzyści płyną z wprowadzenia zaliczek i płatności online? Twój czas to pieniądz, a teraz tą świadomość mają także klienci. Dzięki ryzyku pobrania opłaty za nieobecność zmniejszysz ilość niezdecydowanych gości, a szacunek względem dostępności terminów wzrośnie.
Warto pamiętać, że najważniejsza jest edukacja klientek. Już samo tłumaczenie, dlaczego zbyt późne odwoływanie wizyt dezorganizuje pracę salonu, może przynieść pewne skutki. Z biznesowego punktu widzenia zabezpieczenie finansowe w postaci zaliczki, zadatku czy płatności online jest jednak skuteczniejsze.
Prowadzenie własnego salonu beauty to wyzwanie samo w sobie. Nie pozwól więc, by niefrasobliwość klientów narażała biznes na straty. Włącz formę pobierania opłaty za zbyt późno odwołaną wizytę i zrezygnuj z niej w dowolnej chwili!