Każdy przedsiębiorca zastanawia się jak zachęcić klientów do skorzystania z jego usług. Konkurencja w branży beauty stale rośnie, a pomysłów na dobry marketing jest naprawdę wiele. Jak wyróżnić się spośród miejsc oferujących podobne usługi? Poznaj 5 sprawdzonych sposobów!
Co sprawia, że klient wraca do salonu?
By dowiedzieć się co powoduje, że klienci powracają do salonu, warto skupić się na podstawach. Największą szansę na powrót będzie przejawiał klient zadowolony. Choć to pozornie oczywiste, na satysfakcję z usługi wpływa wiele aspektów. Brzmi banalnie? Niekoniecznie!
Przychodząc do salonu, klient pragnie rozwiązania swojego problemu. Trądzik, odrosty, zrogowacenia naskórka na stopach czy niechciany tatuaż – specjalista musi wykazać się empatią. Należy wystrzegać się narzucania opinii czy szablonowego podejścia do sprawy. Brak cierpliwości czy wnikliwego wsłuchania się w prośbę klienta sprawi, że poczuje się on niekomfortowo. Co za tym idzie – nie zaufa nam na tyle, by wrócić do nas ponownie.
Balans pomiędzy specjalistyczną wiedzą, a poziomem rozumienia tematu przez klienta to klucz do dobrej komunikacji. Klient nie będzie chciał korzystać z naszych usług, jeśli nie zrozumie jakich efektów może się spodziewać. Nie warto więc tracić energii na obiecywanie gruszek na wierzbie! Chęć do działania najlepiej przekuć w zapewnienie osiągalnych rezultatów.
Pamiętajmy też, że diabeł tkwi w szczegółach. Zbyt intensywne oświetlenie, nieprzyjemny zapach lub odczuwalny pośpiech mogą zepsuć wrażenie z wizyty. Troska o klienta to także estetyczny wystrój i otoczenie.
5 sposobów na wyróżnienie się z tłumu
Długotrwałe rezultaty, nowi i powracający klienci to wynik starań i zaangażowania całego zespołu w salonie. Od czego zacząć, by zachęcić klientów do skorzystania z usług naszego salonu?
- Marketing – to obecnie podstawa reklamowania swoich usług. Działaj w mediach społecznościowych, publikuj ciekawe posty i pokaż pasję pracowników. Spraw, by klienci widzieli werwę i chęć do działania. Nie unikaj także relacji zza kulis. Właśnie te „nieidealne” momenty sprzedają się w internecie najlepiej. Zachęcaj klientów do oznaczania salonu na swoich zdjęciach – to świetny sposób na darmową reklamę.
- Zadbaj o różnorodność oferty. Bogaty wachlarz usług przykuwa wzrok i pozwala klientowi znaleźć coś zgodnie z jego możliwością finansową. Nie przesadź jednak z ilością usług – zbyt długa lista znudzi i zniechęci do wyboru salonu. Zaoferuj klientom klarowny spis zabiegów z podziałem na rodzaj usług, dzięki możliwościom wpadaj.pl. Kategoryzacja ułatwia odnalezienie tego, czego szukamy.
- Zapewnij prostą rezerwację wizyt online. Skomplikowane formularze czy nieczytelna strona internetowa to niepotrzebne utrudnienie. Zadbaj, by rezerwacja w twoim salonie była jak najprostsza! Sięgnij po kalendarz wizyt online wpadaj.pl i daj klientowi przejrzyste narzędzie do umawiania wizyt.
- Twórz specjalne oferty i korzystaj z sezonowości. Nic nie przykuwa wzroku tak, jak oferty promocyjne i obniżki cen. Pomyśl co przyda się potencjalnym klientom w danym miesiącu czy porze roku. Rabat na pakiet endermologii przed latem? -20% na manicure w odcieniach różu w lutym? A może olejkowa pielęgnacja brody przed końcem roku? Specjalne promocje można również skierować do jubilatów.
- Szokuj i intryguj! Wychodź poza schematy i myśl nieszablonowo. Nie powielaj w kółko tych samych treści z internetu, baw się wystrojem salonu i zadbaj o szczegóły. To one sprawiają, że miejsce zapada w pamięć. Oryginalne dodatki, jednorazowe kubeczki z logo, a może cukierki z nazwą salonu? Pomysłów jest naprawdę wiele!
W trakcie starań o zachęcenie ludzi do skorzystania z naszych usług, nie można zapomnieć o pracownikach. Są oni nieodłączną i bardzo ważną częścią salonu, a ich satysfakcja przekłada się na panujący nastrój. Zadbaj, by ich wysiłki nie zostały niezauważone.
Masz swój salon?
Już teraz korzystaj z kalendarza za darmo.
Umożliwiamy prowadzenie kalendarza, magazynu, sprzedaży, zarządzania i wiele więcej. Zarządzaj swoim salonem, pracownikami i klientami. Żadnych zobowiązań i abonamentów – za darmo, na zawsze!