Podstawą każdego salonu kosmetycznego zawsze będą pracownicy. To zespół decyduje, czy twój lokal odniesie sukces, dlatego zbudowanie trwałej załogi, która czuje się doceniona i dumna z waszej wspólnej pracy jest najlepszą drogą na szczyt. Propozycje przedstawione w tym artykule pomogą Ci stworzyć stabilny team, który z łatwością przyciągnie klientów.
1. Komunikacja
Nie istnieje coś takiego jak zbyt dużo komunikacji. Twój zespół musi wiedzieć, że jakiekolwiek uwagi zostaną wysłuchane i przyjęte do wiadomości. Nie lekceważ nawet drobnych problemów. Zniechęci to pracowników do informowania Cię o bardziej istotnych sprawach. Nie jesteś w stanie kontrolować każdego aspektu pracy, dlatego komunikacja zbudowana na wzajemnym zaufaniu jest kluczem. Nie obawiaj się kreatywności swojej załogi. Świetne pomysły powinny być nagradzane i doceniane, natomiast idee, które Ci nie odpowiadają, nie powinny być krytykowane. Pracownicy muszą wiedzieć, że jeden nietrafiony pomysł nie doprowadzi do ignorowania ich propozycji w przyszłości.
2. Rozwój umiejętności
Korzystaj z każdego kursu szkoleniowego na jaki trafisz. Może się to wydawać oczywiste, ale mnóstwo salonów szybko popada w stan stagnacji, co prowadzi do marnowania talentu i kreatywności Twoich pracowników. Inspiruj ich do rozwijania się, do ciągłego poszukiwania wiedzy. Twój przykład odgrywa tu bardzo istotną rolę, dlatego zawsze bierz udział w szkoleniach razem z Twoją załogą. Świat trendów kosmetycznych zmienia się z tygodnia na tydzień, bardzo łatwo jest pozostać w tyle, jeśli nie starasz się być na bieżąco z wszelkimi nowinkami.
3. Metoda kija i marchewki
Dobra płaca przyciąga dobrych pracowników. To stwierdzenie zawsze pozostanie prawdziwe, ale nie jest to gwarancją utrzymania sprawnego zespołu. Wynagradzaj efektywną pracę, ale jednocześnie staraj się motywować zespół do osiągania lepszych wyników. Czasem warto jest zainwestować więcej w ludzi, aby stworzyć stabilny, długoterminowy dochód. Rynek kosmetyczny jest bardzo kompetytywny, dziesiątki salonów walczą o najlepszych specjalistów. Jeśli nie odnosisz sukcesów, nie wiń swojego zespołu, ale zastanów się z czego wynikają Twoje trudności. Czy ich wynagrodzenie jest zbyt niskie? Czy nie są wystarczająco zmotywowani? Czy brakuje im umiejętności? Czy problem wynika z nieistniejącego marketingu? Przyczyn może być mnóstwo, a zwalanie wszystkich problemów na Twój zespół będzie demotywujące i dodatkowo pogorszy ciężką już sytuację. Zawsze skupiaj się na znalezieniu przyczyny kłopotów. Jeśli problemem faktycznie są pracownicy, przeanalizuj które osoby faktycznie przyczyniają się do pogarszającego się stanu lokalu. Następnie poszukaj rozwiązania, które może poprawić ich jakość pracy. Kary bądź krytyka zawsze powinny być ostatecznością, ponieważ negatywna atmosfera ma wpływ na cały zespół. W tym miejscu wracamy do komunikacji. Rozmawiaj z pracownikami, pytaj o ich problemy, dowiedz się, czy jakieś inicjatywy mogą poprawić ich pracę.
Marchewka w większości przypadków będzie bardziej skuteczna niż kij.
Jakiś testowy komentarz