Święta Bożego Narodzenia oraz Sylwester nadchodzą wielkimi krokami. To czas intensywnych przygotowań dla wielu z nas, nie tylko pod kątem kulinarnym. Końcówka roku i towarzyszące jej wydarzenia sprawiają, że kalendarze zapisów online pękają w szwach, a pracownicy salonów kosmetycznych i fryzjerskich mają ręce pełne roboty. Jak sprawić by przedświąteczne szaleństwo nie dało nam się we znaki? Poznaj nasze wskazówki, jak przygotować salon na święta!
Wskazówka 1: Zadbaj o dostępność pracowników w kalendarzu wpadaj.pl
By zoptymalizować przedświąteczną pracę, zadbaj o poznanie dyspozycyjności zespołu. Dzięki temu z łatwością rozdysponujesz zadania, a twoi klienci będą wiedzieć kiedy mogą umówić się do ulubionego specjalisty. Okres pomiędzy świętami a Nowym Rokiem to także czas, w którym wielu pracowników chce skorzystać ze swojego urlopu. Uwzględnij to w grafiku z wyprzedzeniem, by ich dostępność była widoczna w kalendarzu online wpadaj.pl
Wskazówka 2: Przygotowanie salonu – rezerwacja wizyty wpadaj.pl
Natłok telefonów i SMSów od zainteresowanych klientów potrafi wprowadzić zamieszanie w terminarzu wizyt. Prostym rozwiązaniem, które pomoże Ci zapanować nad przedświątecznym chaosem jest rezerwacja wizyt online! Nie ryzykuj umówieniem dwóch osób na tą samą godzinę, pomyleniem nazwisk czy zabookowaniem zbyt małej ilości czasu na wykonanie zabiegu. Skorzystaj z możliwości rezerwacji wizyt online i ciesz się spokojem w tym szalonym czasie!
Wskazówka 3: Finansowe zabezpieczenie w formie zaliczki
Okres okołoświąteczny to nie tylko czas czerwonych paznokci, zabiegów bankietowych i odświeżenia koloru na włosach. Zimowa, śnieżna aura i niskie temperatury sprawiają, że nasza odporność spada, a wielu klientów choruje. Nie pozwól sobie na straty finansowe przez nieodwołane odpowiednio wcześniej wizyty! Brak informacji i niestawienie się na wizytę skutkuje luką w grafiku, na którą z pewnością znaleźliby się chętni… Zabezpiecz się i wprowadź zaliczkę dzięki możliwościom jakie daje wpadaj.pl
Wskazówka 4: Przypomnij klientowi o umówionej wizycie!
Lista rezerwowa pęka w szwach, a ty dostajesz informację „zupełnie zapomniałam o wizycie!”?
Dzięki pakietowi SMS w ofercie wpadaj.pl możesz zapomnieć o takiej wymówce. Do Twoich rąk oddajemy możliwość automatycznego przypominania klientom o terminie spotkania. Wiadomości wysyłane są z odpowiednim wyprzedzeniem i dają szansę na rezygnację lub potwierdzenie wizyty. Przygotowanie salonu na święta to przede wszystkim dobre zarządzanie czasem pracowników i optymalizacja pracy.
Wskazówka 5: Wprowadź świąteczny klimat
W miejscu pracy spędzamy aż 1/3 naszej doby, a dbałość o dobry nastrój i samopoczucie pracowników jest niezwykle ważna. Zadbaj o to, by w salonie były świąteczne dekoracje, migoczące lampki, a także świece zapachowe. Co powiesz na organizację spotkania w pracowniczym gronie? Dobrze wiemy, że nic nie łączy ludzi bardziej niż ubieranie choinki przy lampce wina :).
Postaraj się jednak nie katować pracowników ani klientów popularnym utworem Mariah Carey – z pewnością usłyszą go tej zimy jeszcze nie raz.
Końcówka roku to niewątpliwie wymagający okres dla branży beauty. Wprowadzenie dobrej atmosfery w pracy przełoży się na świetne stosunki z klientami, a te pozwolą Ci pozyskać zaufanych gości na długi czas. Pomyśl o drobnych upominkach dla stałych bywalców, które będą kojarzyć się z twoim salonem. Długopis z logo gabinetu? A może filiżanka na kawę lub kubek? Wybór należy do Ciebie!
Masz swój salon?
Już teraz korzystaj z kalendarza za darmo.
Umożliwiamy prowadzenie kalendarza, magazynu, sprzedaży, zarządzania i wiele więcej. Zarządzaj swoim salonem, pracownikami i klientami. Żadnych zobowiązań i abonamentów – za darmo, na zawsze!