Własny salon kosmetyczny to możliwość wysokich zarobków czy kształcenia się w branży beauty. To także forma niesienia pomocy w przypadku problemów skórnych! Zapotrzebowanie na usługi manicure, pedicure, depilacji czy poprawy jakości skóry stale wzrasta. Kosmetyczny biznes to jednak także, a może przede wszystkim, duża odpowiedzialność i ogrom formalności. Od czego więc zacząć?
Własny salon kosmetyczny – jak się przygotować?
By stworzyć dobrze prosperujący salon kosmetyczny warto rozpocząć od analizy lokalnego rynku. Jaka lokalizacja będzie najlepsza? Jakie zabiegi oferuje konkurencja i jak wygląda jej zakres cenowy? To pytania, które warto sobie zadać na samym początku planowania podboju rynku.
Inną istotną kwestią jest także oszacowanie dostępnego budżetu, który przeznaczony zostanie na otwarcie salonu kosmetycznego. Prowadzenie biznesu beauty to przede wszystkim inwestycja w:
- sprzęt,
- profesjonalne kosmetyki oraz
- marketing
W dalszej perspektywie to także zatrudnienie dodatkowych pracowników.
Biznesplan
Planowanie otwarcia gabinetu kosmetycznego warto rozpocząć od stworzenia biznesplanu. To właśnie dzięki przejrzystej koncepcji uzyskasz możliwość zaplanowania kroków działania. To także najskuteczniejsza metoda określenia celów, do których chcesz dotrzeć. Biznesplan pozwala ponadto na weryfikację czy twój pomysł na biznes ma realną szansę na sukces. To również moment w którym należy określić czy planowana działalność ma mieć charakter stacjonarny czy mobilny.
Działalność gospodarcza
Prowadzenie salonu urody wymaga posiadania własnej działalności gospodarczej. Jeśli jeszcze jej nie masz, obowiązkowe będzie złożenie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, tzw. CEIDG. Po złożeniu tego dokumentu należy dopełnić także innych formalności. Czeka cię jeszcze zgłoszenie do ZUSu, podjęcie decyzji dotyczącej podatku VAT i innych.
Znalezienie i wyposażenie lokalu
Odpowiednie przygotowanie lokalu może okazać się skomplikowanym zadaniem. Warto pamiętać, że lokal usługowy pod działalność kosmetyczną musi spełniać odpowiednie wymogi sanitarne! Po uporaniu się z dostosowaniem salonu pod przepisy nadchodzi moment na zaopatrzenie go w podstawowy sprzęt. Odpowiedni fotel do zabiegów kosmetycznych, obrotowe krzesło, stolik zabiegowy czy artykuły higieniczne. Zadbaj o to, by usługi były na najwyższym poziomie!
Salon kosmetyczny – kalendarz zapisów i marketing
Na sukces salonu kosmetycznego przekładają się odpowiednio prowadzone działania marketingowe i sprawnie działający system zapisów online. W ramach oferowania usług warto wspomóc się mediami społecznościowymi. Instagram, Facebook czy TikTok to świetny pomysł na dotarcie do potencjalnych klientów! Świeże, ciekawe pomysły pomogą wyróżnić się na tle konkurencji oraz poinformują o nowościach i promocjach. Nie bój się iść z duchem czasu!
Po zdobyciu zainteresowania należy skupić się jednak na ułatwieniu kontaktu z klientem. Zaoferowanie przystępnej formy zapisów sprawi, że klienci powrócą, a prowadzenie działalności stanie się przyjemnością. Wprowadzając kalendarz zapisów online unikniesz pomyłek i niejasności. To nie tylko czytelny grafik, dopasowany do twoich potrzeb, ale także dostęp do danych klienta, poprawa organizacji czasu pracy i śledzenie zysków. Nie pozwól sobie na straty i osiągaj korzyści z terminarzem zapisów online